maandag 18 mei 2015

Het vijfde enige echte kleurboek voor volwassenen

De naam zegt het al, dit kleurboek is het vijfde enige echte kleurboek uit deze reeks.
Ik ben benieuwd wat voor soort kleurplaten er in dit boek zitten en met welk materiaal je in dit boek kunt kleuren. Lees snel verder.

Bron

Toen ik dit boek binnen kreeg viel de voorkant mij gelijk op. Wat een mooie subtiele kleuren.
Ik had gelijk weer inspiratie om aan nieuwe kleurplaten te beginnen.
Ik bladerde door het boek heen en zag dat er veel diversiteit was in platen.
Dit vind ik echter een groot pluspunt aangezien er dan altijd weel een plaat is die iemand aanspreekt.
 
Ik heb zelf gekozen voor een erg drukke kleurplaat. Een uitdaging, daar houd ik immers van.
Ik zag deze bladzijdes en dacht in eerste instantie wat moet ik hier mee?
Maar toen ik even goed keek zag ik dat er beesten in de plaat verscholen zaten.
Dit sprak mij gelijk erg aan en ik wilde deze plaat dan ook gelijk maken.

 
Ik ben deze plaat gaan kleuren met stiften aangezien ik wilde dat de beesten er echt uit sprongen.
Naar mijn idee is dit dan ook prima gelukt.
Het is heerlijk papier om met stiften te kleuren. Het enige is wel dat het een beetje doordrukt aan de achterkant. Ik denk alleen dat als je de andere kleurplaat in hebt gekleurd dat je er dan uiteindelijk niks meer van ziet. Voor mij is dit dan ook geen groot bezwaar.

 
Ik merkte met het kleuren van de platen dat ik het vervelend vind dat je er aan de binnenkant niet goed bij komt of je kleurt gelijk de andere plaat mee. Ik heb dit boek dan ook erg plat gemaakt maar hierdoor gaat de lijm snel loslaten waardoor de bladzijdes losser gaan zitten.

Na de drukke dierenplaat wilde ik even een rustigere kleurplaat maken met wat rustigere kleuren.
Ik ben toen begonnen aan een plaat met bloemen. Hier kan ik vaak mijn ei wel kwijt ook met kleurverloop etc.


Ik begon heel gemotiveerd aan het kleuren met potloden omdat ik al een idee in mijn hoofd had hoe ik deze plaat wilde gaan maken. De bloemen met prachtige kleurverloop zodat deze er mooi uitsprongen. Ik begon ijverig met mijn Bruynzeel potloden uit het keverblik en merkte al snel dat mijn idee niet op ging met deze potloden en dit papier.



Ik vind het zelf vervelend papier om met potloden te kleuren aangezien ik zelf veel witte vlakken nog zie en de potloden het papier niet goed bedekken. Misschien als ik andere potloden had gebruikt dat het beter had gewerkt maar dat weet ik niet zeker.

Dit boek blijft dan ook voor mij een boek om met stiften te kleuren. Potloden zijn leuk, maar dan moet je het wel erg simpel houden naar mijn idee.

Het boek is zeker de moeite waard om te kopen en kun je bij verschillende boekhandels en webwinkels kopen voor €9.99.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten